협회정관
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협회정관

1장 총 칙

1(명칭)

본 회는 대한탐정협회(이하 협회또는 본 회”) 이라 칭하고, 대탐협으로 약칭한다. 본회의 영문표기는 Korean Private Detective Association으로 하고 “KOREA PI ”또는 “PDA”로 약칭 한다.

 

2(조직)

본 회의 주사무소는 서울과 경기도에 둔다.

본회는 광역시, 특별시 및 도 단위에 지방협회를 둘 수 있고 경찰서 단위나 국회의원 지역구 단위에 지부 또는 지회를 둘 수 있다.

재외 국민 보호 및 국제(세계)탐정협회와의 교류 촉진 등을 위해 해외본부 및 지부 또는 주재관, 통신원 등을 설치 할 수 있다.

 

3(목적)

본회는 전, 현직 수사형사 경찰관들의 결성단체로써 서울지방경찰청, 경기지방경찰청 형사과 강력계, 폭력계 출신들이 결성한 단체이다. 그동안 쌓은 수사경험을 바탕으로 우수한 탐정사를 교육하여 이들을 건전한 직업군으로 육성 발전시켜, 공권력으로는 부족한 치안 수요에 대처하고, 각종범죄에 대비하기 위한 교육 학술 연구개발 및 각종 사회단체와 정보교류 등으로 사회의 안녕과 국민권익보호를 통해 궁극적으로 국민행복의 실현에 그 목적이 있다.

 

4(사업)

본 회는 제3조의 목적을 수행하기 위하여 다음 각호의 사업을 한다.

 

1. 살인, 강도, 강간, 조직폭력, 마약, 방화, 도청, 감청 등의 강력범죄예방 및 수사지원

2. 보이스피싱, 사이버금융범죄, 몰래카메라 등을 이용한 최첨단디지털범죄수법 연구예방

3. 산업재산권, 지능경제범죄, 사이버안전 등의 기업형 범죄 예방 및 수사 지원

4. 미아, 가출, 실종, 학교폭력, 데이트폭력, 스토킹 등 사회적 약자를 이용한 각종범죄에 대하여 수사지원 및 최근수사기법 연구개발, 홍보

5. 탐정 업무에 관한 각종 자료조사 및 학술의 교재연구 및 유관기관과의 취업능력 개발을 통한 일자리 창출사업

6. 탐정 업무에 관한 관련 단체와의 유대강화 공동발전에 관한 업무

7. 탐정 업무에 대한 교육 및 양성에 관련한 민간자격운영과 연수교육에 관한사업

8. 회원 권익과 복리 증진, 친목 도모 및 관한 사업

 

5(수익사업)

본회는 제4조에 규정한 기본사업의 경비를 충당하기 위하여 그 본질에 반하지 아니하는 범위 안에서 수익사업을 할 수 있다. 이를 위해 협회 부설 교육사업부를 설치하여 온,오프라인 교육기관을 지정하고 탐정사 등 민간자격 교육 및 시험 관련 등의 사업을 운영한다. 

본 회는 다음 각호의 같은 수익사업을 한다.

1. 탐정사 관련 교육사업

2. 각종 범죄, 사건사고 발생 정보수집 및 사실조사 및 지원사업

3. 재외 국민의 생명 신체 재산 보호를 위한 정보조사 서비스 지원사업

4. 탐정 로고 캐릭터 영상제작사업

5. 정회원의 창업, 협업 지원 등 플랫폼 사업

6. 수사물 관련 신문, 유튜브 등의 언론사업 및 출판사업

7. 탐정업 필수 장비 제작, 판매 사업

 

6(이익의 제공)

본회는 제4, 5조에 규정한 사업 수행에 있어 수혜자에게 실비나 대가의 일부를 부담시킬 수 있다.

 

7(정치적 중립)

본 회의 일반회원, 정회원, 명예회원은 대한탐정협회 홈페이지, 공식네이버밴드, 공식네이버카페 등 포털 또는 오프라인에서 대한탐정협회 회원을 자처하면서 특정 정당 또는 특정의 공직 후보자를 지지하거나 반대하는 등의 정치 논쟁을 할 수 없으며 진보 보수 중도 등의 이념적 논쟁을 할 수 없으며 정치적 중립을 지켜야 한다.

 


2장 회 원

 

8(자격)

회원 자격과 관련한 해석은 중앙회의 결정에 따르며, 기타 규정하지 않은 사항에 대해서는 비영리법인의 설립 및 감독에 관한 규칙에 따른다.

 

9(회원의 종별 및 가입)

본 회의 회원은 다음 각호와 같이 구분한다.

1. 일반회원 : 협회의 목적에 찬동하고 입회원서 제출 및 본회 홈페이지에 회원가입 한자 또는 네이버밴드 회원가입을 한 사람으로 한다.

2. 정회원 : 본 협회에서 시행하는 탐정사 등의 교육을 이수하고 그 민간자격을 취득하여 회비를 납부한 자로 한다.

3. 명예회원 : 본회 발전에 크게 이바지한 공로가 인정되는 자

4. 협력기관 및 기업회원 : 탐정 업무 관련 협력기관 및 기업으로서 협회의 목적에 찬동하고 가입한 기관 ,회사 및 대표로 한다.

 

10(회원의 의무)

본회의 회원이 되고자 하는 자는 입회신청서를 작성하여 본회 또는 지방 협회에 제출하여야 하고, 만일 지방협회에서 입회신청서를 수령한 경우 지체 없이 본회로 송부 하여야 한다.

회원은 창업과 휴,폐업시(사무소 명칭, 대표자, 사무소 주소 등 중요사항 변경이 있을 시)에는 지체없이 본회에 그 사실을 통보 하여야 한다.

회원에서 제명된 자 혹은 스스로 탈퇴한 자는 특허권이 설정된 대탐협 뱃지, 대탐협 로고 등의 파일 등을 즉시 반환해야 하며 사용하지 못한다.

기타 본회의 정관 및 윤리강령 등을 준수하고, 총회·이사회 의결사항을 성실하게 준수 하여야 한다.

본 회의 회원은 본 협회 정관 및 결의사항을 준수할 의무를 지며 총회에서 정한 입회금 및 년회비를 납부하여야 한다.

 

11(승인)

본 회의 회원으로 가입하고자 하는 자는 소정의 서식에 의한 신청을 하고 이사회의 승인을 받아야 한다.

 

12(회원의 권리)

본 회의 회원은 총회를 통하여 본 협회의 운영에 관해 다음 각 호의 권리를 가진다.

1. 정회원: 발의권, 의결권과 선거 및 피선거권

2. 명예회원: 각종 회의에서의 의견 개진

3. 기업 및 기업회원: 각종 회의에서의 의견 개진

4. 일반회원: 각종 회의에서의 의견 개진

 

13(입회금 및 회비)

정회원은 총회에서 정한 입회금 및 년회비를 납부하여야 한다.

이미 납부한 회비 및 기타 각출금은 이유 여하를 불문하고 반환하지 아니 한다.

 

14(회원자격의 상실)

회원은 다음 각호의 어느 하나에 해당될 때에는 회원자격을 상실한다.

1. 본인의 탈퇴신고가 있을 때

2. 사망하였을 때

3. 제명되었을 때

4. 3개월 이상 회비를 납부하지 아니할 때

 

15(회원의 해임)

정회원 중 납부기한 내 연회비 미납자는 자진 탈퇴로 간주하고 해임할 수 있다.

본회의 정관이나 현행 법규에 위배 되는 행위로 인해 협회 조직분열, 직무유기, 손실초래, 협회위신 실추 시에는 이사회의 의결을 거쳐 경고 또는 자격 박탈, 해임처분을 할 수 있다.

 

16(회원의 제명)

회원이 본회의 명예를 훼손한 때 또는 본회의 목적에 위배되는 행위를 하거나 회원으로서의 의무를 위반한 때에는 이사회의 결의로 제명처분을 할 수 있다.

 

17(회원의 재입회)

정관 제10조와 제11조의 규정에 의하여 탈퇴 또는 제명된 자는 탈퇴 또는 제명된 날로부터 1년 이내에 재 입회 할 수 없다. , 본회에서 제명, 자격 상실 통보를 받은 자가 무혐의에 해당 하거나 법률상 무죄, 선고유예 등 판명 시, 기간에 상관없이 이사회 의결을 거쳐 재입회 할 수 있다.

 


3장 임 원

 

18(임원의 구성)

본 회는 중앙회 회장 1, 수석부회장 2, 사무총장 1, 감사 1, 부회장 20인 내외(사무처장, 본부장은 부회장 직급), 이사 20인 내외를 둔다.

 

19 (임원의 역할)

중앙회장은 본 회를 대표하여 업무를 총괄하고, 각종 회의를 소집하며, 협회의 전반적인 운영을 책임지며, 임원에 대한 임명 및 해임, 임시총회의 소집 등의 업무를 수행하며 대내외적으로 본회를 대표한다. 중앙회장은 이사회의 재적 2/3 참석과 그 2/3의 찬성으로 선출하며, 임기는 4년 중임제로 하고, 1회에 한해 연임할 수 있다. 중앙회장은 이사회의 의장이 되며 이사 임명권을 가진다. 다만, 초대 중앙회장인 설립자는 설립자 예우에 관한 규칙에 의거 선출하고 예우한다.

수석부회장은 부회장이나 지방협회장 중에서 중앙회장이 임명하며, 수석부회장은 2명이고 임기는 3년이며 연임 가능하다.

부회장은 회장을 보좌하며, 재능기부자(임원)와 재정기부자(임원이나 회원)중에서 회장이 임명한다. 임기는 3년이고 연임 가능하다.

감사는 본 회의 업무와 회계를 감사하고 매년 1회 그 결과를 정기총회에 보고하여야 하며, 본회 운영에 관한 사항에 대하여 회장과 총회 및 이사회에서 의견을 발표할 수 있다. 다만, 정기총회가 사정상 소집되지 않을 때에는 각 회원에게 서면으로 보고할 수 있다. 임기는 3년이고 회장이 임명한다.

이사는 본 회의 임원으로서 중앙회장을 보좌하며 대내외적으로 본회를 홍보 하고 정관에 의해 부여된 업무와 총회의 위임 업무를 성실히 수행해야 하며, 본회의 행사에 적극적으로 참여 하여야 한다. 이사는 임기 3년으로 재능기부자(임원)와 재정기부자(임원이나 회원) 중에서 회장이 임명한다.

 


4장 조직 구성

 

20(고문단 위촉)

본 회는 상근하지 않는 고문단(총재, 부총재, 명예총재, 명예회장, 상임고문, 고문, 자문위원, 고문변호사, 자문변호사)을 둘 수 있다.

고문단은 회장의 추천에 의하여 정기총회 또는 임시총회의 의결로 추대하며, 임기는 3년이고 연임 할 수 있다.

고문단은 이 회칙에서 정하는 회의의 기본 정책이나 재정, 그리고 운영상 필요하다고 판단되는 사안에 대하여 회장과 임원진을 자문하고 조언 할 수 있다.

 

21(시도지방협회장)

시도지방협회장은 탐정사 자격 취득자 중에서 특별시 또는 광역시 ,단위에 회장이 임명 한다. 임기는 원칙적으로 1년이며, 특별한 사정이 발생되지 않으면 연임가능하다.

지방협회장의 권한은 다음 각호와 같다.

1. 관할구역 내에서 지부장 임명추천권이 있다. 이때 특별한 경우를 제외하고 중앙회장은 시도협회장 추천을 거부할 수 없다.

2. 탐정사교육과 탐정업무 등 자체적으로 사업권 있다. 이 경우 본회는 교수 및 교육교재 등 탐정업무 등에 필요한 인적 물적 자원을 지방협회에 지원해야 하고, 양두협회는 공동 사업을 할 수 있다.

3. 사업의 편의를 위해 지방협회 내에 교육사무국을 둘 수 있다.

4. 시도지방협회장은 재정후원자(임원이나 회원)중에서 임명한다.

 

22(지역회장)

지역회장은 탐정사 자격 취득자 중에서 특별시 또는 광역시, 도가 아닌 일반 시급 지자체와 시도지방협회 미설치 지역에서 중앙회 직할로 지역회장을 둘 수 있다.

지역회장은 회장이 임명하고, 임기는 1년으로 하되 지방협회장 임명시에 곧바로 해임된다.

 

23(지부장)

지부장은 탐정사 자격 취득자 중에서 경찰서 단위나 국회의원 지역구 단위별로 설치한다.

지부장은 본회 및 시도지방협회 산하에 두며 회장이 직권으로 임명하거나 시도협회장의 추천을 받아 임명하며, 임기는 1년이고 연임 할 수 있다.

지부장의 권한은 다음 각호와 같다.

1. 지부장은 탐정사교육 지원자를 모집 하여 본회에 추천할 수 있다.

2. 지부장은 사업의 편의를 위해 지부사무실에 사무국을 둘 수 있다.

3. 지부장은 재정후원자 중에서 임명한다.

 

24(지회장)

지회장은 탐정사 자격 취득자 중에서 경찰서 단위나 국회의원 지역구 단위, 지부장 미설치 지역에로 설치한다.

지회장은 본회 산하에 두며 회장이 임명한다. 단 지부장이 임명되면 곧 바로 해임 되며, 임기는 1년이고 연임이 가능하다.

 

25(사무국)

협회는 행정업무를 담당하는 사무국을 둔다. 사무국에는 상근 사무총장를 두며, 비상근 본부장, 사무처장 과 사무국장을 둘 수 있다.

사무국에는 필요에 따라 약간 명의 사무직원을 둘 수 있다.

사무총장은 본 회 사무국을 대표하며, 본 회의 모든 교육 및 사업, 행사와 예산을 주관하고 집행 한다.

사무총장은 회장 궐위시 대내외적으로 본회를 대표하며 선출시 까지 회장업무를 겸직 할 수 있다.

사무국직원은 사무총장이 임명한다.

 

26(분과운영위원회 및 산하기구의 설치)

본 회의 목적을 위하여 필요하다고 인정하는 때에는 분과운영위원회 및 산하기구를 둘 수 있다.

분과운영위원회 설치는 임원회의의 의결을 얻어야 하고, 산하기구는 이사회의 의결과 총회의 인준으로 설치할 수 있으며, 회원 상호 간의 원활한 의견수렴을 위해 10 내외의 운영위원을 둘 수 있다.

각 분과운영위원장 및 분과 운영위원회는 회원의 추천을 받아 회장이 임명한다.

 

 

제5장 회 의

 

27(정기총회)

본 회의 정기총회 절차 및 진행사항은 다음와 같이 같다.

1. 정기총회는 년 1회 년 말에 실시한다.

2. 총회에서는 다음 사항을 관장한다.

3. 총회는 위임장을 포함하여 전체회원 과반수 출석으로 개회하고, 실제출석회원 과반수의 찬성으로 의결한다. 다만 위임장은 전체회원의 4분의 1이내만 인정한다. 전체회원이란 재적회원 중 파견, 휴직, 출장, 휴가 등의 사유로 총회에 참여할 수 없는 인원을 제외한 인원을 말한다.

4. 의결 정족수는 출석 위원 과반수의 찬성으로 하되, 회칙개정에 관한 사항은 과반수 찬성으로 의결한다.

5. 불참회원의 위임장은 성회 정족수에는 가산되나, 의결 정족수에는 포함할 수 없다.

총회는 본 회의 최고 의결기관으로 다음 각호의 사항을 의결한다.

1. 임원 선출에 관한 사항

2. 예산 및 결산에 관한 사항

3. 협회 발전에 필요한 사항의 건의 안 결의

4. 정관변경에 관한 사항

5. 기타 회장이 부의한 사항

 

28(임시총회)

임시총회는 회장이 필요시 또는 감사 또는 이사회 과반수의 요구가 있을 때 소집하며, 정기총회에 준하는 기능과 요건을 갖는다.

 

29(이사회)

이사회는 임원으로 구성하며, 본회 최고 심의 집행 기구 이다.

이사회 의장은 회장이 되며, 만일 회장 궐위 시에는 사무총장이 맡는다.

③ 회의는 정기이사회와 임시 이사회로 한다.

 

30(이사회의 기능)

이사회는 다음 각호사항을 심의 결정한다.

1. 총회의결을 집행하기 위한 사항

2. 예산 및 결산에 관한 사항

3. 총회에서 위임된 처리에 관한 사항

4. 회원포상 및 표창에 관한 사항

5. 입회비 및 회비 책정에 관한 사항

6. 제규정의 개정 및 개폐

7. 기타 본회 운영상 중요하다고 회장이 부의하는 사항

 


제6장 재 정

 

31(재원)

협회의 재원은 회비 및 기타 수입으로 한다.

협회의 회원은 가입비 20만원, 회비는 년 12만원으로 매월 1만원씩 회비를 납부하여야 할 의무가 있다. , 회비납부는 년 12만원(일시납) 또는 6개월씩 2(6만원씩, 기타 월 11만원으로)에 분할하여 납부할 수 있다.

찬조금은 회비에 산입하여 정산함을 원칙으로 한다.

본회의 임직원은 무보수로 한다. 다만, 임원회의 결의로써 실비 수당을 지급 할 수 있다.

 

32(회비의 환급)

14조의 규정에 따라 회원 자격이 상실된 자와 탈퇴자는 회비의 환급을 청구할 수 없다.

 

33(회계연도)

협회의 회계연도는 매년 11일부터 같은 해 1231일까지로 한다.

 

34(회비 부족 충당)

회비가 부족 시 회장 및 임원진과 회원 간 동의하에 각출할 수 있다.

 

제7장 결산 및 책임

 

35(결산 보고)

결산 보고는 총회에서 연 1회 보고를 원칙으로 한다.

통장 및 도장 관리는 회장 책임 하에 이사가 관리한다.

 

부칙


1조 협회의 회칙에 명시되지 않은 사항은 통상 관례에 준한다.

2(시행일)

이 회칙은 총회에서 회칙이 의결된 날로부터 시행한다.(제정)

이 회칙은 20201 1 부터 시행한다.

20219 11 일부개정



Chapter 1, General Rules.

 

Article 1, Name 

This session is referred to as the Korean Detective Association, and the English expression of this session is referred to as the Korean Private Detection Association and is abbreviated as "KOREA PI" or "PDA".

 

Article 2, Organization

The main offices of this meeting are located in Seoul and Gyeonggi-do.

The plenary session may have local associations in metropolitan cities, special cities, and provincial units, and may have branches or branches in police stations or constituencies of the National Assembly.

Overseas headquarters, branches, expatriates, and correspondents may be established to protect overseas citizens and promote exchanges with the International (World) Detective Association.

 

Article 3, Purpose 

The plenary session is a group formed by former and incumbent police officers of investigative detectives and police officers of the Seoul Metropolitan Police Agency, criminal departments of the Gyeonggi Provincial Police Agency, violent and violent circles. Based on the investigation experience accumulated so far, the goal is to ultimately realize public happiness through educational academic research and development to cope with insufficient security demands and information exchanges with various social organizations.

 

Article 4, Business 

In order to carry out the purpose of Article 3, this session conducts the following projects. 

1. Prevent violent crimes such as murder, robbery, rape, gangsters, drugs, arson, wiretapping, and wiretapping, and support for investigation.

2. Prevent research on cutting-edge digital crime techniques using voice phishing, cyber financial crimes, and hidden cameras.

3. Prevention and investigation support of corporate crimes such as industrial property rights, intelligent economic crimes, cyber safety, etc.

4. Investigation support and research and development and promotion of recent investigation techniques for various crimes using the socially disadvantaged, such as missing children, runaway, disappearance, school violence, dating violence, and stalking.

5. Job creation projects through research on various data on detective work, research on academic textbooks, and development of employment ability with related organizations.

6. Work on joint development of strengthening ties with related organizations related to detective work.

7. Projects related to the operation and training of private qualifications related to education and training for detective work.

8. Projects related to the promotion of membership rights and benefits, promotion of friendship, and the promotion of friendship.

 

Article 5, Profit business 

In order to cover the expenses of the basic business prescribed in Article 4, the plenary session may conduct profitable business within the scope not contrary to its essence. To this end, the educational division affiliated with the association will be established to designate online and offline educational institutions and operate projects related to private qualification education and tests such as detectives.

 

This session conducts the following profitable businesses.

1. Educational projects related to detective history.

2. Collecting information on various crimes and accidents, investigating facts, and supporting projects.

3. Information survey service support project to protect life, body and property of overseas Koreans.

4. Detective Logo Character Video Production Project.

5. Platform businesses such as start-up and cooperation support of regular members.

6. Press business and publishing businesses such as newspapers and YouTube related to investigations.

7. Manufacturing and selling essential equipment in the detective industry.

 

Article 6, Providing profits 

The plenary session may bear some of the actual expenses or consideration to the beneficiary in carrying out the projects prescribed in Articles 4 and 5.

 

Article 7, Political neutrality 

General members, regular members, and honorary members of this meeting cannot claim political debates such as supporting or opposing certain political parties or candidates for public office while claiming to be members of the Korea Detective Association's website, official Naver Band, and official Naver Cafe.

 


Chapter 2. Member.

 

Article 8, Qualification 

Interpretation related to membership shall be in accordance with the decision of the Central Assembly, and other matters not prescribed shall be governed by the Rules on the Establishment and Supervision of Non-profit Corporations.

 

Article 9, Types of members and membership 

Members of this meeting are classified as follows.

1. General members: A person who agrees with the purpose of the association, submits an admission form, and subscribes to the plenary session's website as a member of Chinese characters or Naver Band.

2. Full member: A person who has completed the training of detective, etc. conducted by this association and has obtained the private qualifications and paid the membership fee.

3. Honorary Member: Person who is recognized for contributing greatly to the development of this session.

4. Cooperative organizations and corporate members: As cooperative organizations and enterprises related to detective work, the organizations, companies, and representatives who agreed to the purpose of the association and joined.

 

Article 10, The duty of a member 

A person who intends to become a member of the plenary session shall fill out an application for admission and submit it to the plenary session or local association, and if the application for admission is received by the local association, it shall be sent to the plenary session without delay.

Members shall notify the plenary session without delay when starting, closing, or closing business (when there is a change in important matters such as the name of the office, representative, office address, etc.).

Those who have been expelled from the membership or who have withdrawn on their own must immediately return files such as the Great Investigation Association badge and the Great Investigation Association logo for which patent rights have been established and cannot be used.

Other articles of association and codes of ethics of the plenary session shall be observed, and resolutions of the General Assembly and the Board of Directors shall be faithfully observed.

Members of the plenary session are obligated to comply with the articles of association and resolutions of the plenary session and shall pay the admission fee and annual membership fee prescribed by the general meeting.

 

Article 11, Approval 

A person who intends to join as a member of the plenary session shall apply in a prescribed form and obtain approval from the board of directors.

 

Article 12, Membership rights 

Members of the plenary session shall have the following rights regarding the operation of the plenary session.

1. Regular member: right to propose, right to vote, and right to be elected and to be elected.

2. Honorary member: Expressing opinions at various meetings.

3. Corporate and corporate members: Expressing opinions at various meetings

4. General members: Comments made at various meetings.

 

Article 13, Admission and membership fees 

Regular members shall pay the admission fee and annual membership fee prescribed by the general meeting.

Membership fees and other withdrawals already paid shall not be returned regardless of the reason.

 

Article 14, Loss of membership 

A member shall lose his/her membership in any of the following cases.

1. Report your withdrawal

2. Dead

3. Exhausted

4. No membership fee for more than 3 months

 

Article 15, Dismissal of a member 

A full-time member who fails to pay the annual membership fee within the payment deadline may be deemed voluntary withdrawal and dismissed.

In the event of organizational division, dereliction of duties, loss, or loss of the association due to the articles of association or violation of the current laws and regulations, warnings, disqualification, or dismissal may be imposed through a resolution of the board of directors.

 

Article 16, The expulsion of a member 

When a member defames the plenary session, acts that violate the purpose of the plenary session, or violates his/her obligations as a member, he/she may be expelled by a resolution of the board of directors.

 

Article 17, Re-entry of members 

A person who has withdrawn or expelled pursuant to Articles 10 and 11 of the Articles of Incorporation shall not re-enter the meeting within one year from the date of withdrawal or expulsion. However, if a person who has been notified of expulsion or loss of qualification at the plenary session is found not guilty or found not guilty by law, he/she may re-enter after a resolution of the board of directors regardless of the period.

 


Chapter 3, Executive Officer

 

Article 18, Composition of executives  

The plenary session shall have one chairman of the Central Association, two senior vice-chairpersons, one secretary-general, one auditor, 20 vice-chairpersons (secretary general, head of the headquarters, position of vice-chairperson), and so on.

 

Article 19, The role of an executive 

The chairman of the Central Committee oversees the work on behalf of the plenary session, convenes various meetings, is responsible for the overall operation of the association, appoints and dismisses executives, convenes extraordinary general meetings, and represents the plenary session internally and externally. The chairman of the Central Committee is elected with 2/3 of the board of directors' attendance and 2/3 of the board of directors' approval, and the term of office shall be a four-year term, and may be reappointed only once. The chairman of the Central Committee becomes the chairman of the board of directors and has the right to appoint directors. However, the founder, the first chairman of the Central Committee, is elected and honored in accordance with the rules on the courtesy of the founder.

The senior vice-chairman is appointed by the central chairman from among the vice-chairman or the heads of local associations, and there are two senior vice-chairmen, three years in office, and a second term is possible.

The vice-chairman assists the chairman, and is appointed by the chairman from among talent donors (executives) and financial donors (executives or members). The term of office is three years and can be reappointed.

The auditor shall audit the affairs and accounting of the plenary session and report the results to the regular general meeting once a year, and may present opinions at the chairperson, the general meeting, and the board of directors on matters related to the operation of the plenary session. However, if a regular general meeting is not convened due to circumstances, it may be reported in writing to each member. The term of office is three years and is appointed by the chairman.

As an executive of the plenary session, the director shall assist the chairman of the plenary session, promote the plenary session internally and externally, faithfully perform the duties assigned by the articles of association, and actively participate in the plenary session. Directors are appointed by the chairman from among talent donors (executives) and financial donors (executives or members) with a term of three years.

 


Chapter 4. Organization composition

 

Article 20, Appointment of the advisory team 

The plenary session may have an advisory group (President, Vice President, Honorary President, Honorary Chairperson, Standing Advisor, Advisor, Advisor, Advisor, Advisor, Advisor).

The advisory group is appointed by a resolution of a regular general meeting or an extraordinary general meeting at the recommendation of the chairman, and the term of office is three years and may be reappointed.

The advisory group may advise and advise the chairperson and executives on basic policies, finances, and matters deemed necessary for operation of the meeting prescribed in this session.

 

Article 21, President of municipal and provincial associations 

The head of the municipal and provincial association shall be appointed by the chairman of a special city, metropolitan city, or provincial unit from among those who acquire qualifications as a detective. In principle, the term of office is one year, and a second term is possible unless special circumstances arise.

The powers of the heads of local associations are as follows.

1. You have the right to recommend the appointment of a branch manager within your jurisdiction. At this time, except in special cases, the chairman of the Central Committee may not refuse to recommend the head of the municipal association.

2. They have their own business rights, such as detective history education and detective work. In this case, the plenary session shall support local associations with human and material resources necessary for detective work, such as professors and educational textbooks, and the Yangdu associations may conduct joint projects.

3. For the convenience of the project, an education secretariat may be established within the local association.

4. The head of the municipal and provincial association shall be appointed from among financial supporters (executives or members).

 

Article 22, Regional president  

The regional chairman may have a regional chairman under the direct control of the Central Committee in areas not established by special cities, metropolitan cities, or provinces, but general urgent local governments and municipal associations.

The regional chairman is appointed by the chairman, and the term of office is one year, but he is dismissed immediately upon appointment of the head of the local association.

 

Article 23, Branch manager

The branch manager shall establish each police station unit or district unit of the National Assembly among those who acquire the qualification as a detective.

The branch manager is affiliated with the plenary session and the provincial and provincial local association, appointed ex officio by the chairman or recommended by the head of the provincial and provincial association, and may serve a second term for one year.

The authority of the branch manager is as follows.

1. The branch manager may recruit applicants for detective history education and recommend them to the plenary session.

2. The branch manager may have a secretariat in the branch office for the convenience of the project.

3. The branch manager shall be appointed from among the financial supporters.

 

Article 24, Branch president 

The branch president shall establish the police station unit, the district unit of the National Assembly member, and the area where the branch manager is not established among those who acquire the qualification as a detective.

The branch president is under the headquarters and appointed by the chairman. However, if the branch manager is appointed, he will be dismissed immediately, and his term of office is one year and he can serve a second term.

 

Article 25, Secretariat 

The association has a secretariat in charge of administrative affairs. The secretariat may have a full-time secretary-general, and may have a part-time director, secretary-general, and secretary-general.

The secretariat may have some name clerical staff as needed.

The Secretary-General represents the secretariat of the plenary session and organizes and executes all education, projects, events, and budgets of the plenary session.

The Secretary-General represents the plenary session internally and externally during the vacancy of the chairman and may concurrently serve as the chairman until election.

Secretariat staff shall be appointed by the Secretary-General.

 

Article 26, Establishment of subcommittees and affiliated organizations 

If deemed necessary for the purpose of the plenary session, the subcommittee and affiliated organizations may be established.

The establishment of a subcommittee must be resolved by an executive meeting, and an affiliated organization may be established by the resolution of the board of directors and the approval of the general meeting, and may have about 10 steering committee members for smooth opinions among members.

Each subcommittee steering committee and subcommittee shall be appointed by the chairman upon recommendation of members.

 


Chapter 5, Meeting

 

Article 27, Regular general meeting

The procedures and progress of the regular general meeting of the plenary session are as follows.

1. Regular general meetings shall be held at the end of each year.

2. The general meeting is in charge of the following matters.

3. The general meeting shall be held with the attendance of a majority of all members, including a power of attorney, and a resolution shall be made with the approval of a majority of the actual members present. However, the power of attorney is recognized only within a quarter of all members. The term "total member" refers to the number of enrolled members excluding those who are unable to participate in the general meeting due to dispatch, leave of absence, business trip, leave, etc.

4. The quorum of the resolution shall be approved by a majority of the members present, but matters concerning the amendment of the rules shall be resolved by a majority.

5. The power of attorney of absent members shall be added to the quorum of the Holy Society, but shall not be included in the quorum of the resolution.

The General Assembly is the highest voting body of the plenary session and resolves the following matters.

1. Matters concerning the election of executives.

2. Matters concerning budget and settlement of accounts.

3. Resolution of suggestion on matters necessary for the development of the association.

4. Matters concerning the change of articles of incorporation.

5. Other matters referred to by the chairperson.

 

Article 28, An extraordinary general meeting

The extraordinary general meeting is convened when the chairperson needs it, or at the request of an auditor or a majority of the board of directors, and has functions and requirements equivalent to regular general meetings.

 

Article 29, Board of directors 

The board of directors consists of executives and is the executive body of the plenary session's highest deliberation.

The chairman of the board of directors will be the chairman, and if the chairman fails, the secretary-general will take charge.

Meetings shall be held by the regular board of directors and the temporary board of directors.

 

Article 30, The function of the board of directors 

The board of directors deliberates and decides on the following matters.

1. Matters for executing a general meeting resolution.

2. Matters concerning budget and settlement of accounts.

3. Matters concerning the processing delegated by the General Assembly.

4. Matters concerning membership rewards and commendation.

5. Matters concerning the determination of membership fees and membership fees.

6. Revision and opening and closing of the provisions.

7. Other matters referred to by the Chairperson as important for the operation of the plenary session.

Chapter 6, Finance

 

Article 31, Resources of money

The association's financial resources shall be membership fees and other income.

Members of the association are obligated to pay 10,000 won per month for membership fees of 200,000 won and 120,000 won per year. However, membership fees may be paid in installments of 120,000 won (temporary payment) per year or twice (60,000 won each, 10,000 won once a month) for six months.

In principle, donations shall be included in the membership fee and settled.

The executives and employees of the plenary session shall be unpaid. However, the actual expense allowance may be paid by the resolution of the executive meeting.